Књижара је наручила 90.000 од 100.000 примерака првог издања књиге "Новелист ас а Воцатион" како би "уздрмали" локалне издаваче, пише АП.
Кинокунија наводи да ће 50.000 тих примерака бити прослеђено другим књижарама како их онлајн продавнице не би искључиле из продаје колекције есеја популарног писца.
Јапанско тржиште књига одолева кризи и све популарнијим е-књигама и онлајн куповини са десетинама хиљада наслова који се сваке године штампају и бројним малим књижарама. Из Кинокунија наводе да је то у највећој мери заслуга дистрибутерског система који, свеједно, резултира огромним трошковима и губицима.
"Издавачи, велепродаје које повезују издаваче и књижаре, и саме књижаре су у системском замору и зато смо ово урадили", каже Тору Нишине, менаџер главне Кинокунија књижаре у Токију.
Јапанске књижаре генерално продају књиге по пошиљкама и непродате могу да врате издавачу и добију рефундацију али морају да плате трошковбе доставе и паковања.
То значи да им буде враћено 40 посто новца, рекао је он.
То се само додаје већ екстра великим трошковима, додао је Нишине.
За сада Муракамијеве књиге есеја има јер је доступна и преко Амазона и других књижара. Нишине каже да се у његовој књижари налази само 2.450 примерака књиге али се нада да ће потез компаније привући купце да пазаре и друге Муракамијеве књиге.
Јапански Амазон саопштио је да раде са партнерима на томе да имају довољно копија да изађу у сусрет потражњи.
Мураками је један од најомиљенијих јапанских писаца. Успех је стекао "Норвешком шумом" и бестселерима "1Q84", "Кафка на обали мора". Његове романе у Србији објављује Геопоетика.
У књизи есеја "Новелист ас а Воцатион" (Писац као позив), која је објављена само на јапанском, Мураками пише о свом раду и животу писца.
Нема коментара:
Постави коментар